Wat maakt een goed autobedrijf?

 

Een van de meest prominente autobedrijven in de wereld is Ford Motor Company. Als een van de Big 3 Amerikaanse bedrijven is Ford in hoge mate verantwoordelijk voor het welzijn van de Amerikaanse auto-industrie.

De eerste auto werd in 1903 door Groot-Brittannië aan Amerika geschonken. Dat bedrijf was Ford of Canada, en het was de eerste autofabrikant ter wereld die een volledig automatisch transmissiesysteem introduceerde. In 1914 werd de eerste assemblagelijn gebouwd op de Detroit North American International Airport.

Om aan de vraag naar auto’s in de VS te voldoen, begon Henry Ford in 1913 auto’s te bouwen. Zijn eerste keuzes waren de trein en Chevrolet. Uiteindelijk besloot hij de auto zelf te maken. Veel mensen keken op van het idee om in Amerika een auto te laten bouwen, en ze vermaakten zich met het idee, ook al waren ze niet tevreden met de resultaten. Zij bleven hun auto’s laten bouwen, te beginnen met het Model T in 1908, en vervolgens door de jaren heen steeds meer details en opties toe te voegen.

Om de auto’s te ontwerpen, kijken de ingenieurs en ontwerpers naar de ideeën van de aërodynamica. In de eerste helft van de 20e eeuw werden vliegtuigen gebruikt om het vliegtuig te besturen. Het idee van een vliegtuig dat in een rechte lijn naar beneden komt, werd iconisch. Toen, in 1919, werden Cadillacs geïntroduceerd op de massamarkt. Het was Harley Earl die koos voor een voormotor omdat hij vond dat tweezitters “te beperkt” waren.

Sindsdien is de lopende band goederen blijven produceren. Het is niet bij auto’s gebleven. Japan exporteerde zijn eerste auto naar de VS in 1969, en heeft ook vele leningen aangevraagd om zijn markt uit te breiden. Voertuigen zijn instrumenten van staatsmanschap geworden. Het is niet langer “upid” om een voertuig te exporteren aangezien vele landen hetzelfde doen. Eigenbelang speelt dan een rol. Autobedrijven kunnen hun capaciteiten alleen uitbreiden door nieuwe markten te leren kennen, en die nieuwe klanten tevreden te stellen. De staat kan alleen maar baat hebben bij deze expansie.

Ondertussen begint de interne markt meer belang te hechten aan duurzame en zuinige auto’s. Het is nu een kopersmarkt geworden, en de bedrijven die overleven zijn degenen die het aantrekkelijkst zijn voor de kopers. Vooral China profiteert van deze trend.

Reputatie

Auto’s worden altijd gezien als objecten van aanzien. Zij zijn de dingen die het meest geliefd of gerespecteerd worden door de meeste mensen. Het is op deze waarheid dat de meeste advertenties hun marketingstrategieën baseren. Reputaties komen echter niet van de ene dag op de andere tot stand. Het kost tijd voor mensen om een mening te vormen over een bedrijf. Dus, afgezien van reputatie, moet een bedrijf ook een goede staat van dienst hebben en betrouwbaar zijn in zijn leveringen. Het moet dus voorzichtig zijn in de omgang met zijn concurrenten. In verschillende gevallen moet een succesvolle onderneming zich nog bewijzen.

Wat maakt een goed bedrijf? Goede service, natuurlijk, maar ook:

a) het beleid dat door het bedrijf wordt uitgelegd en uitgevoerd en b) de manier waarop het bedrijf zich inlaat met sociale media en andere online-media.

Een goed beleid moet dus worden uitgevoerd om door de bevolking te worden aanvaard. Een goed bedrijf past de principes van sociale media verstandig en frequent toe. Het moet mensen aanmoedigen om deel te nemen aan sociale media, en ook een goede manier hebben om deze online sociale media te beheren.

De levering en de prijs

Autobedrijven moeten er ook voor zorgen dat de voertuigen die worden verscheept kosteneffectief zijn. Als de prijzen van autotransport te hoog zijn, zal niemand bereid zijn om voertuigen van dergelijke bedrijven te kopen. Dergelijke kosten mogen echter niet de belangrijkste reden voor concurrenten zijn. Tenslotte zal niemand bereid zijn een voertuig te kopen van een bedrijf dat niet in staat is ervoor te zorgen dat het voertuig in goede staat wordt afgeleverd.

Lees meer:

Autobedrijf Duiven