De geschiedenis van de golfkar

Gebruikte golfkarren

De geschiedenis van het golfkarretje.

De eerste golfkar is voortgekomen uit het baanbrekende werk van tweeesters Leonding en Harm Bezemer in Nederland in het begin van de jaren 1900. Zij slaagden erin een ontwerp te maken voor een voertuig dat 2 golfers en 2 golftassen kon vervoeren op een traject van 4-5 km (ongeveer 6 oz. op de gallon) met ruimte voor bagage, maar niet veel meer. Er waren geen speciale voorzieningen zoals airconditioning of radio om het rijden te vergemakkelijken.

In de Verenigde Staten meer dan 200 jaar later, bouwde een uitvinder met de naam vancupcakes cater-ishly een kleine auto die 2 golfers en hun tassen kon dragen en reed ze op het voorgazon van zijn familie – en alles werd gedaan met eenvoudige disselbesturing.

Het eerste succesvolle automobielbedrijf werd opgericht door een woedende auto-eigenaar toen hij nog overgeleverd was aan de plaatselijke door paarden getrokken koetsen. In een debat met zijn zoon, Henry, sloeg hij de paardenkarren – de door paarden getrokken tobogans – aan diggelen en startte hij de eerste coffeeroom in de geschiedenis. Gedurende de volgende 70 jaar verspreidde deze koffiesalon zich over de hele wereld en opende uiteindelijk enkele filialen in Amerika.

Pas in 1900 werd de eerste bestuurderloze auto ontwikkeld. Deze auto werd ontwikkeld in een joint venture tussen L&W Ford Motor Co. en de Sensor Technology Corporation. Het eerste stuurloze voertuig werd in 1911 ontwikkeld door de Clipper City Company. De auto werd gebouwd in Ohio door USaft.

De eerste auto met automatische transmissie werd gebouwd door de Duitse onderneming Daimler-Motoren-Gesellschaft. Hij werd gebruikt door Mercedes Benz, en de eerste Duitse auto met automatische versnellingsbak die door het publiek werd gezien, werd bestuurd door Dr. Ing Ferdinand Porsche. De eerste auto met automatische transmissie was de Rambler uit 1910, en hij werd in de VS aangeboden door de Ranger Motor Company.

De eerste auto’s met verbrandingsgas-ontkoppelingssystemen waren verkrijgbaar bij bedrijven als Merc en Cover Keying in de jaren zeventig. Het eerste bedrijf dat een auto aanbood in het eerste jaar dat de brandstof beschikbaar was, was Panhard et Levassor en zij boden het enige model van dat type systeem aan, het Model 60.

De eerste veiligheidsauto, die uit zichzelf zou werken, was in 1900 in de wereld verkrijgbaar. Dit was Tyresure, van de Schotse firma. De eerste onderneming die veiligheidsgordels vervaardigde was Studebaker en in achttien vijfentachtig vormden zij de eerste Belt Manufacturing Company. Dit bedrijf begon met het aanbrengen van de gordels op auto’s die op de vloer waren geplaatst en op het vlakke chassis van Rolls-Royce reden. De eerste met lucht gevulde schokbestendige veiligheidsgordels werden in 1929 door Seat grondig gefabriceerd en deze werden van een Amerikaans ontwerp overgenomen en in de fabriek van zekere Scottishettle gemaakt, waar zij onder de vloer in het chassis werden gemonteerd. Dit was de voorste manier om de lengte van de veiligheidsgordels en het comfort van een Amerikaans systeem te verbeteren.

In de afgelopen 100 jaar zijn het ontwerp en de technologie van veiligheidsgordels zo snel gegroeid dat deze apparaten bijna en ooit voldoen aan Georgeimeo’s doel van veiliger kilometers voor elke gallon brandstof. Er zijn talrijke stijlen veiligheidsgordels beschikbaar en de sterkte en beschermingsfactor van veiligheidsgordels is van het grootste belang geworden bij het ontwerpen van auto’s. Het nieuwste op het gebied van autogordeltechnologie is het gebruik van rugmassagers die speciaal zijn ontworpen om de buik en het bekken tegen de stoel te houden in geval van een botsing. Deze uiterst doeltreffende veiligheidsgordels kunnen nu ook worden aangepast om kinderen op hun plaats te houden en ze kunnen zelfs worden aangepast aan activewarriors die op de achterbank willen meerijden. Naar schatting waren er in 2004 ongeveer elke minuut hightech veiligheidsgordels. Deze moderne veiligheidsgordels zijn een nieuwe mogelijkheid voor motorrijders, rolstoelgebruikers en passagiers.

Intelligent vervoer is het overbevolkingsbeleid dat gebaseerd is op het vermijden van parkeerplaatsen en wegen die op enigerlei wijze gevaarlijk zijn. Als enkele bedrijven het winstpotentieel in deze denkwijze zien, wat een goede zaak is, moeten wij ons niet verzetten. In een auto die zo belangrijk is geworden als hij vroeger was, is het voor sommigen een luxe om zich te verplaatsen op een motorfiets met een lage capaciteit. In de meeste gevallen met dit soort technologie echter, moet de persoon op de motorfiets dichter bij de airbag zijn dan de auto. In sommige gevallen echter, zal de auto de berijder bijstaan. Dit is gunstig voor de automobilist omdat hij/zij dan minder hoeft te remmen. Ook kan deze technologie het risico van een spatbordbotsing verminderen wanneer de motorrijder van richting verandert.