Menu Close

Hoe kies je de juiste scooter?

 

 

gedefinieerd door drie staten, stelde een herziening van deze lijst in 1975 dat de scooter onder de taxi valt, gemotoriseerde tweewielers met zitplaatsen die worden aangedreven door benzine of oplaadbare elektromotoren. . . . Elke persoon die zich verplaatst in een scooter moet te allen tijde een fietshelm dragen.

Verschillende staten hanteren enigszins verschillende definities, maar alle taxi’s en scooters die vóór 1966 zijn gebouwd, vallen onder dezelfde definitie. Degenen die na 1966 zijn gebouwd, worden onderworpen aan verbeterde emissietests en sommige hebben aanvullende eisen en veiligheidskwesties. Afhankelijk van waar u woont, kunnen deze uitbreidingen ertoe leiden dat u sommige lokale wetten overtreedt. Uw lokale stad of staat kan hebben extra eisen die een beetje verschillen van staat tot staat.

Ten eerste hadden de staten die eisen stellen aan scooters en bromfietsen in het kader van de aangescherpte emissiewetgeving hier al rekening mee gehouden toen zij hun eigen wetgeving opstelden. Veel staten hebben de eis gewoon vervroegd zonder de moeite te nemen hun eigen wetgeving aan te passen.

In veel staten moesten uitlaatsystemen die sneller gingen dan 45 mijl per uur door de keuring komen. Tegenwoordig hebben sommige van deze staten hun eisen verhoogd tot 55 of 60 mijl per uur.

Race- en sportwagenbestuurders zijn bekend om deze hogere eisen te negeren en weg te komen met het rijden zo hard als ze willen. Er zijn sancties betrokken als je betrapt gaat boven de 60 mijl per uur. Uw verzekeringsmaatschappij zal verhogen premies als je betrapt snelheidsovertredingen. Dus, aan de hoge kant, dit zou kunnen zetten je over een tank benzine in sommige gevallen. Je zou moeten die kosten te berekenen tegen uw korte termijn voordelen.

Maar, als je je geen zorgen maakt over de dure verzekeringspremies, kun je de emissie-eis ook negeren. Afhankelijk van waar je woont, kan het zijn dat je een certificaat van overeenstemming moet inleveren als je een scooter inlevert die niet door de emissietest komt. Dat kan de prijs van je scooter opdrijven, maar je verbeteringen in het verbruik kunnen veel groter zijn dan de kosten van extra training en emissietesten.

Naarmate er meer niet-conforme scooters, ook wel benzineslurpers genoemd, van de lopende band komen, zullen er steeds meer mensen zijn die zich beroepen op de “Clean Air Act” in een poging zich te onttrekken aan de emissietests van de EPA. Uiteraard doen degenen met betere inkomens en meer middelen hun best om de aandacht van de EPA te trekken om hun scooters door te laten gaan. Op dit moment is een van de grootste scooters op de markt een 15-inch Vespa. Dat klinkt misschien vrij klein, maar deze scooters gaan 40 mijl op een gallon benzine, wat zeker een verbetering is ten opzichte van de oude waarop ik een paar decennia geleden reed.

Op dit moment kun je ook een scooter van elke grootte en elk type kopen of huren, en er zijn race- en sportlicenties die geldig zijn voor plug-in scooters (d.w.z. een scooter moet door de EPA worden geregistreerd om op de weg te mogen worden gebruikt). Er is zelfs een milieubeweging die zich richt op voertuigen op alternatieve brandstoffen.

Naarmate meer en meer scooters worden aangeschaft en in het gewone verkeer worden gebruikt, zal het misschien verplicht worden om op alle voertuigen een emissiesysteem te installeren. Op dit moment is het geen vereiste maar een keuze, en ik geloof dat keuze goed is. Keuze is waarschijnlijk een goed beleidsidee als we nadenken over onze nationale defensie en toekomstige bondgenootschappen in het buitenland.

Natuurlijk bestond de gewone, oude, geautoriseerde versie van voertuigemissietests pas in 1987, toen moeren eindelijk moeren waren en bouten eindelijk van staal werden gemaakt. Maar misschien is de tijd eindelijk gekomen. Ergens op de weg naar het inhalen van de realiteit op het gebied van emissie-eisen, parallel parkeren, en een betere veiligheid op de snelweg, zijn autofabrikanten nu pas aan het inhalen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *