Menu Close

Hoe installeer je een klaring

Ktm achterbrug

 

Een belangrijk onderdeel van de modificaties is de grotere vrije ruimte van de achterbrug. De achterbrug biedt voldoende speling aan de achterkant van de motorfiets om er zaken als verkeersdrempels en lichtmasten tegenaan te kunnen rijden. Het verlengen van de KTM achterbrug vereist geen laswerk, maar wel snijwerk. Lassen is niet altijd mogelijk om schade aan de motorfiets te voorkomen, maar het kan veilig worden gedaan en bespaart veel tijd. Het verlengen van een achterbrug brengt een aanzienlijk gewicht met zich mee en is dus duur. Voordat u een nieuwe achterbrug kiest, moet u rekening houden met het jaar, merk en model van uw motor. U moet ook overwegen hoeveel u wilt uitgeven.

Nadat u de verlengmethode hebt gekozen, moet u de achterbrug en de onderdelen zorgvuldig bekijken. Controleer de breuk, het kinstuk, de beschermkap, de bus en de cilinder. U moet er zeker van zijn dat deze in goede staat zijn. U kunt de onderdelen zien en voelen als u ze verwijdert. U moet de cilinder inspecteren. De dikte van het rubberen omhulsel is een indicator van hoe sterk het materiaal is. Als u luchtbellen ziet tussen de cilinder en de zuigers, dan is de cilinder zacht en breekt hij waarschijnlijk. U moet deze onderdelen verwijderen en ook inspecteren. Tijdens dit proces moet u ook de bus tussen de voor- en achterstang controleren. De toestand van de bus is zeer belangrijk. Als deze gescheurd is, kan dit ertoe leiden dat de achterkant naar voren schuift. Omdat de achterstang aan de voorstang is bevestigd, kunnen beide stagen breken.

Na al deze inspecties, bent u klaar om met het proces te beginnen. De eerste stap is het verwijderen van de oudere achtervork. U zult waarschijnlijk de benzinetank moeten verwijderen en de hendelsloten moeten monteren. Daarna verwijdert u de bouten en moeren om de oude achtervork te verwijderen. Hierna moet de oudere achtervork weer worden gemonteerd. Het kan nodig zijn wat vet aan te brengen om alles gesmeerd te houden. De schutbalk moet worden geplaatst waar u hem wilt hebben en op zijn plaats blijven. De benzinetank kan nu worden aangesloten. U moet de bouten en schroeven inspecteren en ervoor zorgen dat ze in goede staat zijn. Het laatste deel van de installatie is het controleren van de cilinder. De cilinder wordt met een pen op zijn plaats gehouden. Schroef de pen los en de cilinder zal naar voren bewegen. Dit zorgt ervoor dat de schaar goed geplaatst is en dat er voldoende ruimte is voor de nieuwe schaar. De uitlijning is ook belangrijk. Nadat de cilinder op zijn plaats zit, worden de . schroeven en stangen aan de nieuwe schaar bevestigd. U moet dit regelmatig controleren om er zeker van te zijn dat de uitlijning correct is. Dingen om te overwegen: De stangpers moet ook worden gecontroleerd om ervoor te zorgen dat deze voldoende is voor de nieuwe maat van de stagen. De . schroeven en de pennen moeten ook worden bestudeerd. Het is waarschijnlijk dat u ze ook moet bestuderen voordat de installatie wordt voltooid.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *